För att se denna webbplats vänligen uppgradera eller använd en annan webbläsare. Prova antingen Chrome, Safari, Firefox, Opera eller Microsoft Edge.

Kungl. Konsthögskolan söker IT-supporttekniker

Joi Wengström, Borrowed lines: translation and transposition of memory, installation, Kungl. Konsthögskolan 2021.
Joi Wengström, Borrowed lines: translation and transposition of memory, installation, Kungl. Konsthögskolan 2021.

Kungl. Konsthögskolan (KKH) har utbildat konstnärer och arkitekter sedan 1735 och har Sveriges största utbildning i fri konst och arkitektur på konstnärlig grund. Kungl. Konsthögskolan bedriver sin utbildning med tongivande svenska och utländska konstnärer, teoretiker och arkitekter som lärare. Många alumni och även nuvarande studenter röner framgångar både nationellt och internationellt.

Kungl. Konsthögskolan erbjuder ett 5-årigt program i fri konst och en 2-årig masterutbildning i fri konst. Högskolan erbjuder även flera vidareutbildningar på avancerad nivå vilka rymmer såväl arkitektur som fri konst och som har ett stort inslag av forskningsmetodik. Inom Kungl. Konsthögskolan bedrivs även konstnärliga forsknings-, utvecklings- och doktorandprojekt. Högskolan har ca 230 studenter och drygt 70 anställda. Lärosätet är sedan 2021 organiserat i två institutioner som leds av varsin prefekt. Kungl. Konsthögskolan är belägen på Skeppsholmen i centrala Stockholm och ingår i öns kluster av konst- och kulturinstitutioner. Under 2024 och 2025 genomgår Kungl. Konsthögskolans huvudbyggnad en renovering och ombyggnad med syfte att stärka förutsättningarna för verksamheten.

Arbetsuppgifter

Gillar du att lösa tekniska utmaningar och att ge det bästa IT-stödet som är möjligt till användarna? Då kommer du att trivas i rollen som IT-supporttekniker hos oss på Kungl. Konsthögskolan.

Som IT-supporttekniker ingår du i ett IT-support-team som främst arbetar med att lösa inkommande ärenden via telefon, genom vägledning eller fjärrstyrning. I det dagliga arbetet hanterar du bland annat felsökning/felavhjälpning, installationer/konfigurationer rörande såväl hård- som mjukvara och kontohanteringar i Active Directory, Mac och PC-support m.m. Utöver detta arbetar du med behörighetsadministration, domänhantering samt support. Du är IT-enhetens ansiktet utåt och har mycket kontakt med användarna. Ambitionen är alltid att ärenden löses inom vår Firstline-support, men du har hela IT-teamet att diskutera lösningar med och möjlighet att eskalera frågor internt. Du får stor möjlighet att påverka hur du lägger upp de arbetsuppgifter som inkommer och arbetssätt för att lösa uppgifterna, och du kommer att ha goda möjligheter att bidra till enhetens utveckling.

Kvalifikationer

  •  Minst 1 års erfarenhet inom IT-Support
  • Erfarenhet av arbete med administration samt användarsupport inom Office 365 (lösenordshantering, appsupport, kontohantering i AD m.m.)
  • Erfarenhet av arbete med support inom Microsoft-miljö
  • God förmåga att kommunicera flytande på såväl svenska som på engelska, både muntligt och skriftligt
  • Vana av arbete i ärendehanteringssystem

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är ansvarstagande och kommunikativ, har god samarbetsförmåga och vill bidra till att förbättra och utveckla verksamheten. Du har engagemang och förståelse för användarens IT-utmaningar, är lösningsfokuserad, gillar problemlösning samt har ett serviceinriktat förhållningssätt.

Det är en meriterande om du har tidigare erfarenhet från utbildningsverksamhet/skola eller arbete på en statlig myndighet.

Villkor

Anställningen är en tillsvidareanställning med en omfattning om 50%. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Upplysningar om anställningen lämnas av rekryterande enhetschef Gustavo Navarro, 08-614 40 00 (vxl).

Välkommen med din ansökan senast den 26 augusti 2022, dnr 2.4.1/2022:318.

Kungl. Konsthögskolan vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och vi välkomnar sökanden som bidrar till detta.